مقایسه مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

مقایسه‌ مبلمان‌ اداری‌ کلاسیک‌ و مدرن‌

به منظور مقایسه‌ مبلمان‌ اداری‌ کلاسیک‌ و مدرن‌ ، مطلوب است‌ در در آغاز بدانیم منظور‌ از مبلمان‌ کلاسیک‌ و مدرن‌ یعنی چه . در آخر بهتر‌ متوجه‌ تفاوت ها و تمایز های بین‌ این دو سبک‌ چیدمان‌ اداری‌ شویم . سپس‌ بهترین‌ سبک‌ را به منظور طراحی‌ و دکوراسیون داخلی‌ اداری‌ کسب و کار‌ خود‌ انتخاب‌ کنیم .

کارمندان بیشتر تایم روز‌ خود‌ را در محیط‌ شرکت‌ و اداره‌ می گذرانند پس چینش فضای درونی در روحیه و کارآیی شغلی آن ها اثر مستقیم‌ دارد‌ . همچنین‌ اولین‌ برخورد‌ مشتریان‌ و ارباب‌ رجوع‌ با شما ، فضای کاری‌ شماست؛ پس استفاده‌ از بهترین‌ سبک‌ چینش به منظور هر کسب و کاری‌ جایگاه‌ خاصی دارد‌ .

مبلمان‌ کلاسیک‌ چیست‌ ؟

هنگامی که صحبت‌ از سبک‌ کلاسیک‌ می شود ، ذهن‌ همه‌ ما به سمت‌ فیلم های قدیمی‌ با دکورهای پرزرق و برق و چوبی دارک می رود . این سبک‌ از دکوراسیون که شیوه طراحی‌ و دکور مبلمان‌ قرن‌ 19 و پیش از آن را یادآوری می کند ، بیشتر‌ بر چیدمانی پر زرق‌ و برق و پرهیاهو با ریزه‌ کاری‌ هایظریف بر روی متریال اصلی‌ این چیدمان‌ که چوب‌ است‌ اشاره‌ دارد‌ .

با قیاس مبلمان‌ اداری‌ کلاسیک‌ و مدرن‌ ، می بینیم این سبک‌ دکوراسیون از گذشته مورد‌ استفاده‌ و اقبال‌ کارفرمایان و صاحبان برند‌ها‌ و شرکت ها بوده است‌ . وجه‌ تمایز اصلی‌ این سبک‌ مبلمان‌ تجملات و جلال است‌ . بیشترین‌ متریالی که در این سبک‌ بکارگیری می شود چوب‌ است‌ . اکثراً با منبت کاری و تزیینات ظریفی که روی آن اعمال می گردد ، آثاری با نقوش چشم‌نواز‌ و زیبایی‌ خلق‌ می شود .

در این سبک‌ از مبلمان‌ باقی بیشترین‌ رنگهایی که به کار‌ می رود ، رنگ هایی با توناژ گرم و تیره‌ مانند قهوه ای ، زرشکی ، زرد و سبز می باشد . در این مدل‌ سعی‌ می شود از فرش‌ های دستباف با نقوش قدیمی و رنگ هایکلاسیک استفاده‌ شود‌ . همچنین‌ پرده های سلطنتی‌ در کنار‌ مبلمان‌ کلاسیک‌ ، فضای کاری‌ را تکمیل‌ می کند‌ .

مراحل و سبک رنگ آمیزی در این سبک از مبلمان در گذشته به صورت سنتی و دستی در مراحل طولانی انجام میگرفت؛ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات رنگ آمیزی این سبک سرعت و دقت و کیفیت بخشیده شده است.

در این سبک معمولا هدف حفظ طبیعت چوب و القای محیط طبیعت میباشد.

این سبک‌ از مبلمان‌ اداری‌ بیشتر‌ مناسب‌ شرکت های حقوقی بزرگ‌ ، هولدینگ های تجارت و ادارات حکومتی از قبیل وزارت‌ خانه ها و سفارت‌ خانه ها است‌ .

به منظور آشنایی کامل تر و مقایسه‌ مبلمان‌ اداری‌ کلاسیک‌ و مدرن‌ ، تا این قسمت متوجه‌ شدیم که سبک‌ دکوراسیون کلاسیک‌ در فرآیند تولید‌ مبلمان‌ اداری‌ به چه صورت است‌ . همچنین‌ این که در چه فضا‌های‌ شغلی می توان از آن بکارگیری کرد‌ . حالا‌ به سراغ‌ آشنایی با دکوراسیون مدرن‌ می رویم .

مبلمان اداری مدرن

در قیاس مبلمان‌ اداری‌ کلاسیک‌ و مدرن‌ با یکدیگر ، برای‌ این سبک‌ از معماری داخلی‌ اداری‌ هیچ‌ متریال خاصی‌ را نمی توان به عنوان اصلی ترین و پراستفاده ترین متریال نام‌ برد . ممکن‌ است‌ از چوب‌ ، سنگ ، فلز و شیشه‌ برای‌ اجرای این سبک‌ استفاده‌ کرد‌ . رنگ ها در این سبک‌ طیف‌ گسترده ای دارند و به هیچ‌ چیز‌ محدود‌ نمی شوند

این سبک‌ از مبلمان‌ اداری‌ از اواخر قرن‌ 19 وارد صنعت‌ مبلمان‌ اداری‌ شد . این مدل‌ دکوراسیون دقت ویژه ای به سادگی‌ دارد‌ و فاقد  هرگونه تجمل‌ و زرق‌ و برق گرایی است‌ . اکثر‌ کسب و کار های مدرن‌ امروزه سعی دارند تا از این نوع‌ مبلمان‌ برای‌ فضا‌های‌ کاری‌ خودشان استفاده‌ کنند . تا هم بتوانند با مقدار‌ هزینه‌ ی کمتری چیدمان‌ اداری‌ مورد‌ نظرشان را مهیا کنند؛ هم نظر‌ جوانانی را که این سبک‌ از دکوراسیون را می پسندند به عنوان کارمند‌ یا مشتری‌ جلب‌ کنند .

بررسی‌ مزایا‌ و معایب‌ مبلمان‌ کلاسیک‌

به طور‌ کلی‌ هر گونه چیدمانی مزایای‌ منحصر‌ به فردی‌ را دارا‌ می باشد‌ . مزایای‌ دکوراسیون کلاسیک‌ به شرح‌ زیر‌ است‌ :

_ شیک‌ و لوکس بودن‌

_ احساس‌ و القای رسمی‌ بودن‌

_ حس اعتماد بیشتر‌ نسبت‌ به مسائل مالی

_ دوام‌  و کیفیت‌ بالای اجزای‌ مبلمان‌ کلاسیک‌

معایب‌ این چیدمان‌ هم موارد‌ زیر‌ است‌ :

_ گران‌ قیمت‌ بودن‌

_ کوچک‌ نشان‌دادن‌ فضا‌ به دلیل استفاده‌ از رنگ های تیره

حالا‌ برای‌ اتمام مقایسه‌ مبلمان‌ اداری‌ کلاسیک‌ و مدرن‌ به دنبال بررسی‌ مزایا‌ و معایب‌ مبلمان‌ مدرن‌ می رویم .

مزایای‌ دکوراسیون مدرن‌ و معایب‌ آن.

_ بهره برداری از دکوراسیون مدرن‌ برای‌ چیدمان‌ محیط‌ اداری‌ موجب می شود حسی‌ از نوآوری‌ و جدید‌ بودن‌ را به دیگران القا‌ کنید‌

_ با این بخش‌ از مقایسه‌ مبلمان‌ اداری‌ کلاسیک‌ و مدرن‌ ، درمی یابیم کارمندان در زمان‌ حضور‌ در فضای کاری‌ ، بخاطر استفاده‌ از رنگ های روشن‌ در دکوراسیون ، روحیه خود‌ را حفظ‌ می کنند و بازده کاری‌ بالاتری خواهند داشت .

_ اگر‌ دفتر کار‌ شما نور‌ مناسبی ندارد‌ بهره برداری از دکوراسیون اداری‌ مدرن‌ کمک‌ می کند‌ این حداقل‌ نور‌ طبیعی‌ را در اختیار‌ افراد‌ بیشتری بگذارید و فضای روشن‌ تری داشته باشید .

_ درصورتی‌که فضای دفتر شما کوچک‌ می باشد استفاده‌ از دکوراسیون مدرن‌ باعث‌ می‌شود‌ فضای در دسترس بیشتری داشته باشید  و از حداقل فضا بیشتر استفاده و بهره وری را داشته باشید.

در کل برای‌ داشتن یک محیط‌ اداری‌ مناسب‌ و بهینه از هر نظر‌ ، دانستن‌ انواع‌ سبک‌ دکوراسیون و فواید و عیوب آن ها می تواند یاری زیادی به ما بکند . به عنوان جمع‌ بندی نهایی برای‌ قیاس مبلمان‌ اداری‌ کلاسیک‌ و مدرن‌ باید‌ به این اشاره‌ داشته باشیم که چیدمان‌ و دکوراسیون یک بحث‌ کاملا سلیقه ای می باشد؛ ولی نباید فقط‌ با تکیه‌ بر سلیقه‌ شخصی‌ خودتان دست به دکوراسیون محیط‌ کاری‌ خود‌ بزنید .

باید‌ در نظر‌ داشته باشید که نوع‌ کسب و کار‌ شما چیست‌ و مشتریان‌ شما در چه بازه سنی و از چه تیپ‌ افرادی هستند‌ . درصورتی‌که یک کسب و کار‌ مدرن‌ دارید ، دکوراسیون اداری‌ مدرن‌ برای‌ شما کاربرد‌ بیشتری دارد‌ و سبب می شود مشتری‌ در ملاقات با شما و شرکت‌ شما حس بهتری بگیرد . ولی چنانچه در زمینه های رسمی‌ فعالیت‌ دارید ، لازم‌ است‌ از سبک‌ کلاسیک‌ بهره ببرید تا اعتماد‌ مشتری‌ و ارباب‌ رجوع‌ را جلب‌ کنید‌ .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس دفتر تهران

تهران، یوسف آباد، خیابان ابن سینا، خیابان اتحادیه۹، کوچه بیمارستان، پلاک۲و۴، ساختمان بهاران، بلوک جنوبی، طبقه۵، واحد شرقی ، زنگ ۲۵۲

 

تلفن : ۸۸۵۵۵۰۶۱ 021

ایمیل : info@aragarco.com

آدرس دفتر مرکزی و کارخانه

استان تهران، شهرک صنعتی غیر دولتی صفادشت، بلوار فروردین، نبش خیابان چهارم غربی

 

 

تلفن : 88354165 021

ایمیل : factory@aragarco.com